Ta zawartość jest udostępniana przez serwis zewnętrzny (www.youtube.com).
Aby wyświetlić zawartość, należy wyrazić zgodę na pliki cookie, wybierając opcję Zaakceptuj wszystkie w pojawiającym się banerze. Można też przejść do stopki strony, wybrać opcję Preferencje plików cookie, a następnie wybrać Wł. w sekcji Funkcjonalne pliki cookie, Pliki cookie wydajności i Reklamowe pliki cookie.
W nowym Europejskim Laboratorium Innowacji w Vercelli na północy Włoch przedstawiliśmy dziennikarzom z całej Europy nowatorskie rozwiązania, jakie Amazon wprowadza z myślą o klientach, pracownikach i całych społecznościach.
Pięć innowacji Amazon dla pracowników i klientów
Czym jest nasze nowo otwarte laboratorium? To międzynarodowy ośrodek innowacji, w którym zespół naukowców i inżynierów z całego świata opracowuje i testuje rozwiązania mające wspomagać efektywną obsługę klientów oraz wspierać pracowników w ich codziennej działalności. Pełni ono funkcję europejskiego centrum rozwoju innowacyjnych opakowań ekologicznych oraz kształci operatorów Amazon Robotics. W laboratorium znajduje się także centrum wycieczkowe, którego otwarcie nastąpi już w najbliższych miesiącach. Dzięki organizowanym odwiedzinom klienci, studenci i inni zainteresowani będą mogli poznać nasze technologie i roboty od podszewki.
Z tego artykułu dowiecie się, jak nasze nowoczesne rozwiązania:
- rewolucjonizują świat logistyki,
- poprawiają doświadczenie klientów,
- zwiększają bezpieczeństwo pracowników,
- tworzą nowe stanowiska pracy,
- pozwalają ograniczyć użycie materiałów opakowaniowych.
Inwestycje w nowoczesne technologie w sieci centrów logistyki Amazon w Europie
Europejskie Laboratorium Innowacji Amazon w Vercelli jest siedzibą powstałego w 2019 r. międzynarodowego zespołu Mechatroniki i Opakowań Ekologicznych, który jeszcze do końca tego roku planuje wdrożyć w europejskich centrach logistyki Amazon ponad tysiąc nowych rozwiązań. Łączna suma inwestycji z ostatnich pięciu lat wyniesie wtedy przeszło 700 mln euro. Wśród nowych technologii wymienić można: sortowniki towarów, przenośniki paletowe oraz samojezdne wózki transportowe. Robotyka i technologia odgrywają zasadniczą rolę w procesie doskonalenia sieci operacyjnej Amazon, a dzięki sztucznej inteligencji możemy wdrażać te innowacje w skali globalnej.
Każda technologia wymaga innych umiejętności, a w wielu przypadkach konieczne jest utworzenie zupełnie nowych stanowisk pracy. W ciągu ostatniej dekady rozwiązania w centrach logistycznych Amazon w Europie przyczyniły się do powstania ponad 50 tys. miejsc pracy, które zapewniają pracownikom większe bezpieczeństwo i możliwości podnoszenia kwalifikacji.
Inwestycje w technologię, bezpieczeństwo i szkolenia idą ze sobą w parze
Europejskie Laboratorium Innowacji Amazon to świetny przykład miejsca, w którym nasi specjaliści ds. bezpieczeństwa, inżynierzy, technicy i badacze sztucznej inteligencji wspólnie opracowują i testują nowe technologie przed ich wdrożeniem na szerszą skalę. Stosowane przez nas rozwiązania mają przede wszystkim wspierać zespół i zwiększać bezpieczeństwo operacji w naszych obiektach. Dane z 2023 r. wskazują, że z roku na rok na całym świecie dokonujemy w tym zakresie istotnych postępów.
Odkąd roboty pojawiły się w naszych centrach, na całym świecie stworzyliśmy ponad 700 nowych kategorii stanowisk. W październiku zeszłego roku ogłosiliśmy nawiązanie współpracy z Massachusetts Institute of Technology (MIT), w ramach której badamy wpływ automatyzacji na pracę. Podczas wydarzenia Delivering the Future w Vercelli badacze przedstawili pierwsze wnioski na temat wpływu technologii i automatyzacji na zdrowie, bezpieczeństwo, stabilność zatrudnienia i wynagrodzenie pracowników.
Dzięki innowacjom co druga przesyłka Amazon w Europie nie wymaga dodatkowego pudełka
W Amazon stawiamy na niekonwencjonalne rozwiązania. Zamiast charakterystycznego tekturowego pudełka z uśmiechem w logo, ponad 50 proc. przesyłek w Europie wysyłanych jest w minimalistycznych opakowaniach nadających się do recyklingu, takich jak papierowe torby czy tekturowe koperty. Co więcej, w ramach naszego modelu „Ships in Product Packaging” (SIPP) niektóre produkty wysyłane są bez dodatkowego opakowania. SIPP pozwala zmniejszyć nie tylko ilość odpadów, ale także wagę przesyłek, co z kolei ogranicza emisję spalin z dostaw oraz ilość materiałów do recyklingu. Przez ostatnie pięć lat w Europie dostarczono w tej postaci już ponad 700 mln przesyłek. Produkty wymagające dodatkowego zabezpieczenia pakujemy w papierowe torby i koperty. Dzięki temu są one nawet o 90 proc. lżejsze niż podobnych rozmiarów pudełka z tektury, zużywają mniej materiałów opakowaniowych i zmniejszają ilość niewykorzystanej przestrzeni w każdej wysłanej paczce.
W naszym Europejskim Laboratorium Innowacji w Vercelli testujemy także najnowsze technologie opakowań o ograniczonym oddziaływaniu na środowisko naturalne. Znajduje się tam m.in. automatyczny system produkujący opakowania dopasowane do rozmiaru produktu czy innowacyjny robot etykietujący, który automatyzuje proces naklejania etykiet na paczki, co umożliwia ich wysyłkę bez dodatkowego pudełka.
Amazon Industrial Innovation Fund inicjuje program Innovation Challenge
W 2022 r. utworzyliśmy Fundusz Innowacji Przemysłowych (Amazon Industrial Innovation Fund) – program inwestycyjny VC o wartości 1 mld dolarów, wspierający start-upy technologiczne, specjalizujące się w automatyzacji magazynów i innowacjach w łańcuchu dostaw. Od momentu uruchomienia fundusz zainwestował już w kilkanaście obiecujących firm, takich jak Instock czy Mantis Robotics. Dzisiaj idziemy o krok dalej, inicjując Innovation Challenge. To międzynarodowy projekt, który ma za zadanie wyłaniać i promować nowatorskie rozwiązania dla wyzwań obecnych w przemyśle i działalności Amazon.
Podczas pierwszej europejskiej edycji wydarzenia Delivering the Future we włoskim Vercelli zainaugurowaliśmy także Inicjatywę Innovation Challenge. Start-upy technologiczne specjalizujące się w automatyzacji magazynów i innowacjach w łańcuchu dostaw napotykają na swojej drodze różne przeszkody – między innymi w pozyskiwaniu kapitału, dobraniu odpowiedniego rynku i odbiorcy, skalowaniu oferowanych technologii oraz analizie sposobu i miejsca ich sprzedaży. Co więcej, firmy jak Amazon mają określone wymagania techniczne, o których start-upy mogą nie wiedzieć lub których nie potrafią spełnić bez odpowiedniej pomocy.
Sztuczna inteligencja, internet rzeczy (IoT) i uczenie maszynowe – sposoby AWS na optymalizację centrów logistycznych Amazon
Nowoczesne technologie, takie jak sztuczna inteligencja, uczenie maszynowe, analiza danych czy Internet Rzeczy (IoT), zmieniają logistykę. Dzięki nim w Amazon możemy skracać czas realizacji zamówień, oferować bezpieczniejsze warunki pracy i zwiększać wydajność całego procesu logistycznego. Amazon Web Services (AWS) tworzy niezawodną infrastrukturę, która umożliwia firmie korzystanie z kluczowych rozwiązań w realizacji zamówień, m.in. Amazon Monitron i Amazon SageMaker.
Amazon Monitron przewiduje awarie sprzętu na podstawie analizy danych i uczenia maszynowego, skracając tym samym czas przestojów. Z kolei Amazon SageMaker to skalowalna platforma, która pozwala badaczom danych tworzyć i wdrażać modele AI oraz uczenia maszynowego. Jednym z kluczowych rozwiązań prezentowanych i rozwijanych w laboratorium jest zautomatyzowany podnośnik pojemników (ang. automated tote retriever, ATR), mechatroniczny system automatyzujący odbiór i transport pojemników w centrach logistycznych. ATR jest połączony z chmurą obliczeniową, dzięki czemu możemy go monitorować i w razie potrzeby interweniować zdalnie z dowolnego miejsca. Technologie obsługiwane przez AWS umożliwiają optymalizację całego procesu realizacji zamówień, pomagając nam spełniać oczekiwania klientów.